دستگاه خم کن لوله برق

دستگاه خم کن لوله برق


دستگاه لوله خم کن برق را در حین برق کشی ساختمان برای زاویه دادن به لوله های برق استفاده می کنند. که انواع مختلفی دارد در ادامه با ما همراه باشید تا انواع دستگاه خم کن را به شما معرفی کنیم.

برق کشی ساختمان

یکی از مراحل مهم در ساختمان سازی برق کشی ساختمان است که به ابزار و لوازم متعددی نیاز دارد. از مهمترین این ابزار ، لوله های برق هستند که برای محافظت از کابل های برق استفاده می شوند . جنس لوله های برق متفاوت است ما در مقالات گذشته به بررسی هر کدام از لوله های برق مانند لوله های فولادی ، پی وی سی ، پلاستیکی و گالوانیزه پرداخته ایم . این لوله ها در هنگام برق کشی نیاز دارند نسبت به گوشه ها و موقعیت قرارگیری شان خم شوند. که در این مورد به دستگاه خم کن لوله برق نیاز داریم.

دستگاه خم کن لوله برق چیست؟

همانطور که در ابتدای صفحه اشاره شد این دستگاه برای شکل دهی و خم کردن لوله برق های مختلف کاربرد دارد. دستگاه خم کن لوله برق انواع مختلفی دارد از جمله خم کن هیدرولیکی ، خم کن لوله برق دستی ، برقی ، خم کن لوله برق هیدرولیک دستی.

دستگاه خم کن لوله برق دستی

دستگاه خم کن لوله برق دستی

کاربرد انواع دستگاه خم کن لوله برق

هر کدام از دستگاه های خم کن لوله برق عملکرد متفاوتی دارند. اگر قطر لوله برق 1 اینچ و یا کمتر باشد از دستگاه خم کن لوله برق دستی می توان استفاده کرد. استفاده از دستگاه خم کن هیدرولیکی زمانی است که لوله برق ها قطری بیشتر از 1 اینچ دارند .

مقاله مرتبط : لوله برق خم گرم پی وی سی

فنر خم لوله برق خم گرم و سرد

از ساده ترین ابزاری که برای خم کردن لوله برق هایی با ضخامت کم می توان نام برد فنر خم کن لوله برق است. زمانی که جنس لوله های ما از پی وی سی و پلی آمید است با فنر خم کن می توانیم لوله های خم گرم و خم سرد را به راحتی زاویه دهیم.

 

خم کن لوله برق دستی

این دستگاه برای خم کردن لوله ی برق از نیروی دست کمک میگیرد لقمه ای داخل دستگاه وجود دارد که نسبت به قطر و ضخامت لوله برق نصب می شود. و تا قطر 25 میلیمتر کارایی دارد. لقمه های موجود برای این دستگاه متنوع هستند. شامل خم 90 درجه ، خم انحرافی ، خم پشت به پشت ، خم پله ای و خم ابرویی.

خم کن لوله برق دستی

خم کن لوله برق دستی

خم کن لوله برق هیدرولیکی

قطر لوله هایی که این دستگاه برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد بین 1 اینچ تا 8.5 اینچ هستند زیرا که قطر بالای این لوله ها را نمی توان با خم کن دستی انجام داد. جنس لوله هایی که می توان با این دستگاه آنها را خم کرد آهنی ، مسی ، آلومینیومی ، کبلگرد ، گالوانیزه و استیل است.

لوله خم کن هیدرولیکی پروفیلی

لوله خم کن ها در کمترین شعاع ممکن می توانند لوله ها را خم کنند. و این کار بدون دفرمه شدن و یا چروک شدن لوله انجام میگیرد. لوله خم کن هایی که پروفیلی اند دارای دو محور هستند محور خم کاری و محور فیدر . لوله هایی که ضخامت خیلی پایینی دارند توسط این دستگاه خم می شوند. که به کیفیت لوله آسیبی وارد نشود. مندریل موجود در این دستگاه ها ، لوله های با ضخامت خیلی کم را به راحتی خم می کند که هیچ دفرمگی و چروکی در لوله ایجاد نمی گردد.  مزیت بزرگی که دستگاه لوله خم کن پروفیلی دارد این است که سایزهای گوناگونی از این دستگاه وجود دارد که سایز بزرگترین آن 114 میلیمتری است. لوله خم کن هیدرولیک و لوله خم کن پروفیلی از دستگاه های پرفروش هستند. که از لحاظ قیمت پایین و از لحاظ کیفی بالا هستند.

مقاله مرتبط : لوله برق خم سرد

خم کن لوله برق کاندوئیت

این نوع خم کن مخصوص کاندوئیت ها طراح شده است. کاندوئیت ها به 5 نوع تقسیم می گردند. خم کن دستی کاندوئیت و خم کن دستی مکانیک کاندوئیت ، لوله خم کن هیدرولیکی کاندوئیت ، لوله خم کن برقی کاندوئیت و لوله خم کن  پی وی سی کاندوئیت.

خم کن لوله برق برقی

این دستگاه به کمک نیروی الکتریسیته لوله ها را خم میکند. که دارای محورهای متغیر خطی ، چپگرد، دورانی و راست گرد است. و براساس ضخامت و قطر لوله می توان آن را تنظیم کرد.

خم کن لوله برق هیدرولیکی

خم کن لوله برق هیدرولیکی

لوله های برق بامیک سمنان

برای استفاده از لوله های برق در ساختمان و بهینه سازی مصرف آن در لوله کشی ، نیازمند تبحر هستیم که بتوانیم به بهترین نحو این امر مهم را مدیریت کنیم. حال این دستگاه های خم کن لوله برق که در دسترس ما وجود دارد میتواند کمک شایانی به اجرای طراحی لوله کشی ساختمانمان باشد. مزیت استفاده از دستگاه خم کن لوله برق از نامش مشخص است. چنانچه در مورد ابعاد ، نوع دستگاه و موارد مربوطه به لوله های برق پرسشی داشتید ما در مجموعه مهندسی بامیک در خدمت شما خواهیم بود.

تماس با بامیک پایپ

لوله پی وی سی | قیمت لوله پی وی سی

برای کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت انواع لوله پی وی سی کلیک کنید.

منبع مقاله : دستگاه خم کن لوله برق

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتتماس