انواع اتصالات برق

انواع اتصالات برق


تجهیزات برقی و انواع اتصالات برق مدل های متنوعی دارند که هر کدام برای قسمتی از اتصالات به کار گرفته می شود در این مقاله به اختصار هر کدام از این اتصالات را توضیح می دهیم:

 

1- جعبه تقسیم برق :

جعبه تقسیم به عنوان ایجاد مسیرهای سیم کشی در داخل ساختمان استفاده می شود که انشعاب های الکتریکی را به وجود می آورد و به عنوان محافظ انشعابات و اتصالات کاربرد دارد به صورت فلزی یا پلاستیکی تولید می شود و در دو اندازه 2 اینچ ، 3 اینچ و به عمق 2 ، 1/2 که شامل سه سیم هستند وجود دارند و جعبه هایی با اندازه های 2 اینچ ، 3/3 اینچ و به عمق 1/2 اینچ برای 5 سیم و بیشتر ساخته می شوند و از لحاظ ظاهر یا به شکل مربع تولید می شوند و یا به حالت گرد.

جعبه تقسیم برق

جعبه تقسیم برق

2- بست فلزی روکش دار یا بست پی (P) لوله برق:

این بست اتصال لوله برق مورد نظرمان را در مکانی که تعبیه می شود نگه می دارد که می تواند دیوار ساختمان و یا سقف باشد. ساخت آن از جنس فلز است و روکش محافظی روی آن وجود دارد که مانع از زنگ زدگی یا پوسیدگی فلز می شود. از کیفیت بالایی برخوردار است و با هر مدل لوله ای به آسانی می تواند به هر محلی متصل شود. از لحاظ سایز بندی با سایز لوله های برق مطابقت دارد.

بست فلزی روکش دار

بست فلزی روکش دار

مقاله مرتبط :کاربرد لوله پی وی سی

3-زانو لوله برق:

زمانی که برای خم کردن لوله برق دستگاه فنرخم کننده وجود نداشته باشد و همینطور امکان خم کردن لوله به صورت دستی نباشد از زانو لوله برق استفاده می شود در هنگام استفاده از زانو لوله برق باید این نکته را در نظر داشته باشید که جنس بدنه لوله برق ساختمان با جنس بدنه زانو یکی باشد . زمانی از زانو با پایه کوتاه استفاده میکنیم که تغییرات مسیر سیم کشی و لوله برق زیاد نباشد ولی اگر این مسیر فاصله دار شد باید از زانوی عصایی یا زانو با پایه بلند استفاده کنیم.

از نمونه ی دیگر محصول زانو ، لوله خرطومی است که از لحاظ ظاهری و حتی جنس شبیه به لوله خرطومی بوده و حتما هنگام استفاده جنس زانو خرطومی باید با لوله خرطومی یکی باشد.

زانو لوله برق

زانو لوله برق

یکی از محصولات شرکت بامیک زانویی است لوله های خم گرم برای اینکه انعطاف پذیر بشوند و زوایه ی دلخواه را بدست بیاورند حتما باید حرارت ببینند اما ما با تولید زانویی در سایزهای مختلف توانستیم این مسئله را از بین ببریم.
زانوهای عصایی در سایزهای 30 و 35 و در ابعاد ساق کوتاه و در ابعاد بزرگتر موجود است. لطفا برای تهیه زانوهای پی وی سی شرکت بامیک با بخش بازرگانی تماس بگیرید.

09129539029- 09932235373  -09932248494 -02334557166

4- بوشن:

زمانی که در اتصالات ساختمانی طول لوله برق مناسب نباشد با زدن تکه لوله طول لوله را افزایش می دهیم. برای این منظور از بوشن  در فضای خالی مابین دو لوله کمک میگیریم که دو لوله را به هم متصل نگه دارد. این محصول هم باید مانند محصول های دیگر هم جنس با لوله باشد.

بوشن

بوشن

مقاله مرتبط: انواع بوشن و کاربرد آن

5- فنر خم لوله برق:

در روند لوله کشی ساختمان ، گاهی به علت پیچ و خم های مسیر لوله کشی لازم است که لوله به جهتی که نیاز داریم خم شود برای این منظور از فنر خم لوله استفاده می کنیم به این صورت که فنر را در ابتدا وارد لوله کرده و با اعمال فشار و یا حرارت به هر سمتی که مدنظرمان هست لوله را خم میکنیم.

فنر خم لوله برق

فنر خم لوله برق

خرید و لیست قیمت لوله برق:

برای اینکه از لیست قیمت و اطلاعات مربوط به لوله ها و انواع اتصالات برق با خبر شوید با مجموعه مهندسی بامیک در تماس باشید تا بهترین مشاوره را در خصوص خرید به صرفه و با کیفیت از این گروه بگیرید.

تماس با بامیک پایپ

لوله پی وی سی | قیمت لوله پی وی سی

برای کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت انواع لوله پی وی سی کلیک کنید.

منبع مقاله : انواع اتصالات برق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتتماس