لوله برق پلی امید

لوله برق پلی امید


لوله برق پلی آمید که از مواد پلیمری ساخته شده است ، در مقابل مشتقات نفتی و الکل ها مقاومند  بسیار سبک بوده و انعطاف پذیر هستند این نوع لوله ها به خاطر کم وزن تر بودن نسبت به لوله های پی وی سی قیمت پایینی نیز دارند همینطور به راحتی خم می شوند بدون اینکه ترک بخورند یا بشکنند و استحکام بالایی در مقابل ضربه و فشار دارند همین مورد دلیل استفاده ی این لوله ها در فضاهای پر پیچ و خم داخلی است.

با تمام ویژگی های مثبت ، بزرگترین مشکل لوله برق پلی آمید این است که احتمال اشتعال پذیری بالایی دارد و به سرعت شعله ور می شود اما دودی ندارد . در مقابل اسیدهای قوی نیز مقاوم نیستند.

رنگ اصلی لوله پلی امید شیری رنگ است اما در رنگ های مختلف نیز تولید می شود.

این لوله ها مانند لوله پی وی سی در دو شاخه 6 متری تولید می شود و کلاف 100 و 200 متری دارد . انواع لوله های یک جداره و دو جداره هم با خط و هم بدون خط نیز در بازار موجود است.

پلی امیدویژگی پلی آمید

رنگ شیری لوله پلی آمید رنگ پذیر است . با اینکه این نوع لوله قابل اشتعال می باشد اما در برابر دمای منفی 30 درجه و مثبت 70 درجه مقاومت دارد.

لوله برق پلی امید در برابر رطوبت ، ضربه ، تغییرات دمایی ، ساییدگی مستحکم هستند

همینطور در برابر حلال ها و مواد نفتی مقاومت بسیاری دارند.

 

 

مقاله مرتبط: لوله برق فلزی یا فولادی و انواع آن

کاربرد لوله برق پلی آمید

از پر کاربردترین لوله ها در جهان هستند و در تمامی اماکنی که انرژی برق دارند استفاده می گردند. برای امنیت سیم هایی که رسانای جریان الکتریسیته هستند کاربرد دارند و مانند لوله های پی وی سی به عنوان عایق عمل می کنند .

طبق این گفتار جنس لوله های برق نسبت به هم متفاوت هستند که می توان در دسته بندی جنس ، ابعاد و کاربردهایی که دارند قرار داد.

لوله برق پلی آمید مشکی

لوله برق پلی آمید مشکی

کاربرد پلی آمید در صنعت

کاربردهای پلی آمید که از خانواده ی پلیمر است به وضوح قابل پیش بینی است :

  • در ساخت انواع ورق استفاده می شود
  • برای ساخت شیلنگ های قابل انعطاف
  • ساخت لوله های برق و آب
  • ساخت قاب چراغ خودرو
  • ساخت تانک و مخازن سوخت
  • ساخت روکش مقاوم کابل در مقابل خورندگی
  • ساخت منگنه برقی
  • ساخت واشر و فیلتر سوخت
  • ساخت طناب و برس
  • ساخت چرخ دنده
  • ساخت انواع کلاه ایمنی
  • ساخت فلاش و های دوربین
  • و غیره

که مهمترین و بارزترین ویژگی و کاربرد پلی آمید استفاده برای ساخت لوله برق است.

لوله برق پلی آمید رنگی

لوله برق پلی آمید رنگی

لوله برق پلی آمید نیز مانند لوله برق پی وی سی سایز های مشخص دارد که به صورت خط دار سفید ، خط دار مشکی و دولایه که دو پوششه نیز گفته می شود تولید شده و حتی به حالت رنگی نیز در بازار موجود است که کیفیت و استحکام این نوع لوله ارتباط مستقیم با متریال و وزن آن دارد.

مقاله مرتبط: فروش لوله برق

سایزهایی که از لوله پلی آمید موجود است 13.5 ، 16 و 21 می باشند. هر په لوله از لحاظ وزنی بالاتر باشد استحکام و مقاومت لوله نیز بیشتر می شود به طور نمونه هر 25 شاخه از لوله ی 13.5 از لحاظ وزنی 14 کیلوست که قطعا از لوله ی 11 کیلویی مستحکم تر و مقاوم تر است.

قیمت لوله پلی آمید:

از آنجایی که این لوله ها در صنعت پرکاربرد هستند قیمت مناسبی نیز دارند. برای محاسبه ی قیمت این لوله ها به ضخامت ، قطر و اندازه ی آنها توجه می شود.

از مزایای این لوله ها : پوشش کابل ها و مفتول ها ، مقاومت سایشی بالا ، مقاومت در برابر خم شدن های متوالی ، عدم ترک خوردگی ، قابلیت ضربه پذیری ، انعطاف بالا ، وزن سبک و حمل و نقل مناسب لوله های پلی آمید را میتوان اشاره کرد. اما در مقابل نقاط ضعفی نیز دارند مانند جذب مقدار زیاد آب ، نداشتن مقاومت در مقابل اسیدهای قوی و مواردی از این قبیل که میتواند به لوله ها آسیب برساند.

 

ضمن تعریف این نوع لوله برق و اطلاع داشتن از کاربرد آنها ، تخصص مجموعه مهندسی بامیک در لوله برق ، تولید و فروش لوله برق پی وی سی می باشد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس با بامیک پایپ

لوله پی وی سی | قیمت لوله پی وی سی

برای کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت انواع لوله پی وی سی کلیک کنید.

 

منبع مقاله : لوله برق پلی آمید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتتماس