لوله فلکسی برق

لوله فلکسی برق


لوله فلکسی برق چیست؟

لوله فکسی برق به لوله هایی گفته می شود که به عنوان پوشش محافظ از کابل ها ، سیم ها و هر نوع هادی دیگری استفاده می شوند.  این هادی ها می تواند کابل های دوربین مداربسته باشد ، یا کابل ها مخابراتی و همینطور ممکن است این نوع کابل ها در صنایع مختلفی مثل مخابرات ، کشاورزی ، ساختمان سازی و غیره استفاده گردند.

دغدغه اصلی که به وجود می آید اگر کابل ها به صورت تنها استفاده شوند قطعا دچار آسیب از جمله خوردگی و پوسیدگی می گردند و در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر هستند بنابراین برای حفاظت از کابل ها به محصولی نیاز است که مقاومت بالا داشته و قابلیت انعطاف آن و همینطور وزن آن مورد قبول باشد.

از رایج ترین عایق های پوششی ، فلزی پوششی به نام گالوانیزه است که حدود 6 دهه در ایران عرضه شده و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع لوله فلکسی برق

انواع لوله فلکسی برق

جنس لوله فلکسی برق

این لوله می تواند از جنس فلز ، پی وی سی ، گالوانیزه ، یو پی وی سی یا خم سرد و حتی از جنس پلاستیک باشد.

مقاله مرتبط: انواع اتصالات برق

استفاده از لوله فلکسی برق

کابلهای رسانایی که بیرون از محیط های ساختمانی و در محیط های باز نصب می شوند از طریق لوله فلکسی ها پوشش داده می شوند این کابل های رسانا می تواند کابل دوربین مدار بسته باشد که برای انتقال تصاویر به دستگاه MVR و DVR استفاده می شود.

 

ویژگی لوله فلکسی برق

بارزترین ویژگی این نوع لوله انعطاف پذیری بسیار زیاد آن است.

مقاومت کششی و چرخشی بسیار خوبی دارند

در کمترین زاویه ممکن خم می شوند.

در مقابل ضربات ، ساییدگی و فشارها مقاومند

الکتریسیته ساکن را هنگام اتصال به زمین تخلیه می کنند.

ماندگاری و طول عمر بالایی دارند

در مقابل اشعه های فرابنفش ، نور خورشید و همینطور حرارت مقاومند.

معایب لوله فلکسی برق

ایراد اصلی این لوله ها مقاومت کم آنها در مقابل ضربات فیزیکی و فشارهای بسیار سنگین است. که بهتر است در این مواقع از لوله های فلزی به جای لوله فلکسی برق استفاده گردد.

مقاله مرتبط : انواع لوله پی وی سی

لوله فلکسی برق پلاستیکی

لوله فلکسی برق پلاستیکی

انواع لوله فلکسی برق

عملکردهای متفاوتی برای هر کدام از لوله فلکسی ها وجود دارد.

لوله فلکسی فلزی ساده
لوله فلکسی فلزی مستحکم
لوله فلکسی فلزی روکشدار
لوله فلکسی پلاستیکی
لوله فلکسی شیلددار
لوله فلکسی شیلددار روکش دار
لوله فلکسی نسوز
گلند خرطومی تک پیچ و دوپیچ

از مهمترین و رایج ترین لوله ها می تواند انواع زیر را نام برد:

لوله خرطومی برق بامیکلوله فلکسی بدون روکش

در تولید این لوله ها از روکش استفاده نمی کنند و به همین دلیل در فضاهای داخلی از این لوله ها استفاده می گردد. در محیط هایی که مرطوب است از این لوله ها به عنوان روکش استفاده نشود.

لوله‌ فلکسی روکش‌ دار:

جنس رویه این لوله از پی وی سی است و انعطاف پذیری بالای آن موجب می شود تا بتوان این لوله ها را در فضاهای بیرونی استفاده کرد. و چون روکش دارند در مقابل رطوبت هم مورد استفاده قرار می گیرند. اما طول عمر آنها در محیط های خشک بیشتر می شود. به خاطر کیفیت مواد به عنوان روکار و توکار نیز استفاده می گردند.

مقاله مرتبط : لوله برق خم سرد

لوله فلکسی نسوز:

جنس بدنه این نوع لوله از سیلیکون تقویت شده است. و همین مواد باعث شده که در حرارت بالا مقاوم باشد. مکان هایی که دمای بالایی دارند مانند کوره ها ، سیستم های تهویه و غیره از این لوله ها استفاده می شود.

لوله فلکسی برق نسوز

لوله فلکسی برق نسوز

لوله فلکسی پلی اتیلن:

سه لایه این لوله شامل لایه اول و سوم که از آلومینیوم لمینیت است و نقش محافظ دارد و قسمت میانی آن از جنس اتیلن ساخته می شود. به علت داشتن لایه ی دوم ، مانع نفوذ اشعه یو وی خورشید می شود و قطعا عمر لوله بالا می رود.

اندازه لوله فلکسی

سایز مورد نیاز مصرف کنندگان در تولید این لوله ها دخیل است و عمده ترین سایزهایی که در بازار موجود می باشند سایزهای 4 ، 6 ، 9 ، 11 ، 13 ، 16 ، 21 ، 25 ، 29 ، 36 ، 42 ، 48 ، 52 ، 63 ، 75 و 100 هستند.

اتصالات لوله فلکسی برق

در انتهای لوله فلکسی برق اتصال دهنده هایی نصب می شوند که گلند لوله فلکسیبل نام دارند. زمانی که لازم است لوله ها را به تجهیزات برقی مانند تابلو برق ها و تجهیزات الکترونیکی و شبکه ای متصل کنید از این قطعات اتصال دهنده استفاده می شود. گلندهایی که از جنس فلز هستند طراحی مناسبی برای هماهنگی و سازگاری با لوله فلکسی برق دارند.
از مهمترین هدف استفاده از قطعات اتصال دهنده ، محافظت از محل اتصل سیم برق به تجهیزات الکتروتیکی است. گلندها متناسب با سایز لوله ها تغییر می کنند.
اگر کششی در لوله های فلکسی ایجاد شود گلندها طوری طراحی و نصب می شوند که به راحتی از محل اتصالات جدا نشوند.

قیمت خرید لوله فلکسی برق

قیمت این لوله ها با توجه به نوع آنها و همینطور به شرکت سازنده آن متغییر است که مجموعه مهندسی بامیک با در نظر گرفتن قیمت نهایی و همینطور سود کمتر از حجم فروش این لوله ها ، قیمتی مناسب را در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت های لوله فلکسی برق ، با این شماره ها می توانید تماس حاصل فرمایید.

تماس با بامیک پایپ

لوله پی وی سی | قیمت لوله پی وی سی

برای کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت انواع لوله پی وی سی کلیک کنید.

منبع مقاله : لوله فلکسی برق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتتماس