لوله ی گوشتدار

لوله گوشتدار چیست؟

همانطور که می دانید لوله های فولادی در صنعت و ساختمان سازی بسیار پر کاربرد هستند. لوله هایی که از فولاد ساخته می شوند شامل لوله هایی درز مستقیم ، لوله های مانیسمان ، لوله گالوانیزه ، لوله استنلس استیل و لوله ی گوشتدار است. در این مقاله بیشتر با لوله ی گوشتدار آشنا خواهید شد.

علت نام گذاری این لوله ها ، ضخامت دیواره ی آن هاست. در بحث جوش پذیری لوله هایی که دارای ضخامت بالا هستند دچار مشکل می شوند . عمده تفاوت بین لوله درز مستقیم و لوله گوشتدار در همین است.

اگر با لوله مانیسمان آشنایی داشته باشید ، لوله ی گوشتدار را می توان با اندکی تفاوت زیر مجموعه ی لوله ی مانیسمان قرار داد زیرا روش تولید هر دوی این لوله ها شبیه یکدیگر است. با توجه به اسم این لوله وجه تمایز آن با سایر لوله ها را میتوان در ضخامت بالای آن دانست که ویژگی مهم لوله ی گوشتدار است. اغلب این لوله را در انتقال سیالات ما بین شهرها استفاده می کنند.

ضخامت لوله های گوشتدارکاربرد لوله گوشتدار

انتقال سیالات و استفاده در مصارف مختلف در صنعت

صنایع و پروژه های پتروشیمی

لوله ی انتقال آب در مسافت های زیاد

مواردی که محصول تحت فشار بالا قرار میگیرد.

صنایع ماشین سازی

هیدرولیک

و غیره

تولید لوله ی گوشتدارتفاوت لوله ی گوشتدار

تفاوت لوله ها در ساخت و تولید آنهاست فرایندی که باعث می شود لوله ها در قسمت جداره نازک و یا ضخیم باشند بخش تولید و شرایط تولید است. در تولید محصولات ضخیم از فرایند نورد گرم کمک می گیرند و در تولید محصولات نازک ، روش نورد سرد را مورد استفاده قرار می دهند.

این نکته حائز اهمیت است که مقاطع نازک و ضخیم در خواص مکانیکی و خواص فیزیکی با یکدیگر متفاوت هستند.

مقاله مرتبط : لوله درزدار و انواع آن

ویژگی ‌های لوله گوشتدار

برای تولید این لوله ها از شمش های فولادی استفاده می کنند. هر کدام از این مقاطع فولادی ویژگی های خاص خود را دارند که در هنگام تولید باید به آنها دقت شود.

استانداردهای بین المللی و ملی متفاوتی برای طراحی و تولید لوله ی گوشتدار مطرح است. ویژگی هایی که یک لوله ی گوشتدار دارد شامل:

وزن بالا

ضخامت زیاد

کاربرد وسیع در فشار بالا

استحکام بالا

مقاومت و طول عمر مناسب

استفاده در پروژه های عظیم

و غیره

انواع لوله ی گوشتدارانواع لوله های گوشتدار

لوله های گوشتدار براساس اندازه شان نامگذاری می شوند به عنوان مثال لوله ای اگر ضخامت 20 میلیمتری داشته باشد با نام لوله ی گوشتدار 20 میل مشخص می شود.

این لوله ها را در محیط های مرطوب و شرایط سخت کاری نیز می توان استفاده کرد.

مقاله مرتبط : لوله برق فلزی یا فولادی و انواع آن

مزایا و معایب لوله های گوشتدار

استحکام بالای لوله های گوشتدار به خاطر ضخامت بالای آن قابل توجه است و همین مورد باعث دوام آوردن این لوله ها در شرایط گوناگون آب و هوایی است زیرا مقاوت بالایی در برابر خوردگی دارند و طول عمر مناسبی را نیز میتوان برای لوله های گوشتدار متصور شد. مزایا و معایب کلی این نوع لوله ها را به صورت خلاصه در موارد زیر آورده ایم:

-نداشتن درز

-مقاوم در برابر حرارت و فشارهای بالا

-مقاوم در برابر ضربه

-مقاوم در برابر خوردگی

-یکنواخت بودن بدنه

-طول عمر مناسب

-مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون

معایب این محصول شامل:

-امکان خوردگی در قسمت خارجی

-امکان آسیب در زمان نصب

-عدم امکان جوشکاری

لوله های گوشتدار

قیمت لوله ی گوشتدار

قیمت این محصول با توجه به وزن تیوب فولادی و ضخامت آن تنظیم می گردد. زیرا وزن این لوله ها بالاتر از حد معمول است و بالطبع قیمت پایه آن به نسبت لوله های دیگر بالاست. لوله های گوشتدار را از کارخانه های تولید لوله های فولادی مانند کارخانه پروفیل سپنتا ، کارخانه فولاد اهواز و کارخانه فولاد سمنان می توان تهیه کرد.

در کارخانه لوله بامیک لوله های پی وی سی برای مصرف برق و لوله های هواکشی و ناودانی و اتصالات برق قابل فراهم است. به هرگونه اطلاعاتی از قیمت ، کیفیت و کارخانه ی تولید انواع لوله ها اگر نیاز داشتید می توانید در هر زمانی با کارشناسان بامیک تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید.

 

برای کسب اطلاعات در مورد لیست قیمت انواع لوله پی وی سی کلیک کنید.

منبع مقاله : لوله ی گوشتدار و کاربردهای آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتتماس